glasservice bij glasschade

GLASSCHADE? BEL VOOR HULP IN
FLEVOLAND, EEMLAND EN ‘T GOOI

Wij factureren rechtstreeks aan alle verzekeringsmaatschappijen!

Binnen 30 minuten ter plaatse bij spoed

24 uur per dag bereikbaar

NEEM EEN KIJKJE IN ONZE KEUKEN!

Wij houden u graag op de hoogte van de leuke en mooie klussen die we doen.

Nieuwsgierig? Bekijk het projecten overzicht en zie onze vakmannen aan het werk!

isolatieglas appartement vervangen

SUBSIDIE VOOR ISOLATIEGLAS IN 2025!

 tot 30% van de kosten tot max. 45 m2
 Voor minimaal 2 isolatiemaatregelen
 Waaronder HR++ glas of triple glas
Meer weten? Bel voor meer informatie

glas vervangen kraan

WAAROM GLAS COMPLEET?

 Geen voorrijkosten
 Binnen 30 minuten ter plaatse
 24 uur per dag bereikbaar
 Alle glassoorten leverbaar

Glasverzekering

Wat is wanneer verzekerd?

Een bal door de ruit, even niet opletten met een verhuizing of er is ingebroken. Een kapot raam komt regelmatig voor en zit in een klein hoekje. Een glasverzekering is dan ook handig om glasschade snel af te handelen.

De meeste verzekeraars bieden een glasverzekering aan, via een extra optie of standaard bij een opstalverzekering in. Maar de ene glasverzekering is de andere niet. Wat is wel of niet gedekt? Wij zochten een aantal belangrijke zaken voor u uit.

Opstal- of inboedelverzekering?

Glas wordt meestal tot het woonhuis gerekend en valt bij veel verzekeraars onder de opstalverzekering. Huur je een woning, dan valt glas vaak onder de inboedelverzekering.

Maar let op, niet bij iedere inboedel- of opstalverzekeraar is dit het geval. Er zijn ook verzekeraars die glasschade niet (volledig) dekken binnen de opstalverzekering. Check dus altijd eerst even uw polis voorwaarden!

Benieuwd of uw verzekeraar de schade dekt? Bel gerust met één van onze medewerkers voor een objectief advies.

Niet al het glas is verzekerd met een opstalverzekering

Heb je een opstalverzekering en glasschade? Bijvoorbeeld door brand en ontploffing of een inbraak? Dan wordt deze schade gewoon door je opstalverzekering vergoed. Maar een bal door de ruit valt niet altijd onder de gewone opstalverzekering. Daar heb je een aparte glasverzekering voor nodig of u kunt deze op de aansprakelijkheidsverzekering (WA) claimen van degene die verantwoordelijk is van uw kapotte ruit.

Wat valt er onder een aparte glasverzekering voor uw huis?

Met een aparte glasverzekering is de schade ook gedekt als deze is veroorzaakt door een plotselinge en onverwachte gebeurtenis. De verzekeraars noemen dit ‘alle van buitenkomende onheilen’. Met een glasverzekering ben je dus all-risk verzekerd waaronder glasschade door een bal door de ruit.

Eigen risico bij glasschade

De meeste verzekeraars hebben bij gebroken ruit geen eigen risico. Er zijn wel verzekeraars die een eigen risico hanteren. Maar vaak hoeft u dit eigen risico niet te betalen als u gebruik maakt van aangewezen glasschade herstelbedrijven waarmee deze verzekeraars een contract hebben. Glas Compleet werkt met nagenoeg alle verzekeraars samen, dus ook bij ons kunt u terecht.

Glasschade en aansprakelijkheid

Schade die u of gezinsleden bij anderen veroorzaakt, valt onder de dekking van uw aansprakelijkheidsverzekering. Bijvoorbeeld wanneer u per ongeluk de ramen van uw buurman intikt of als uw dakpan door de ruit van de buren vliegt.

Is er er sprake van opzet? Dan gelden andere regels. Is uw kind jonger dan 14 jaar, dan kun je nog steeds een beroep doen op je aansprakelijkheidsverzekering. Maar is uw kind 14 jaar of ouder en slaat het met opzet een ruit in, dan kan dat niet.

Is stormschade verzekerd?

Is uw raam kapot gegaan door wind? Bij stormschade (windkracht 7 of hoger) gelden ook vaak andere voorwaarden. Wat er onder stormschade valt, verschilt dan ook sterk per verzekering. Bijvoorbeeld, wanneer bij storm een dakpan bij de buurman door de ruit vliegt is deze vaak niet verzekerd. In dat geval zal de buurman aanspraak moeten maken op zijn eigen woonverzekering.

Heeft u stormschade? Geef uw glasschade door en wij zorgen voor de juiste afhandeling.

Is een lek raam verzekerd?

Zoals vaak met verzekeringen hangt dit van een aantal zaken af. Ten eerste, of een raam verzekerd is of niet, verschilt wederom per verzekering. Check dus eerst even de voorwaarden in uw polis van de opstalverzekering of losse glasverzekering.

Dekt uw polis dit type schade, dan zijn er vaak nog een aantal aanvullende voorwaarden. Zo mag het glas vaak niet ouder zijn dan 10 jaar en moet een productiefout kunnen worden uitgesloten. Anders zou een lek raam namelijk onder de fabrieksgarantie vallen.

Glasschade huurwoning

Huurt u een woning, dan is de glasverzekering meestal door de verhuurder geregeld. Dat kunt u nakijken in het huurcontract of even navragen bij de verhuurder.

Is het nog niet geregeld? Dan is glasdekking bij inboedelverzekeraars in sommige gevallen meeverzekerd. Vaak moet u dan wel kunnen aantonen dat:

  • u geen vergoeding ontvangt vanuit een andere verzekering of regeling
  • u aan kan tonen dat u het glas zelf heeft laten zetten of
  • u vanuit het huurcontract verplicht bent zelf schade aan glas te betalen

Wilt u er zeker van zijn dat uw glasschade gedekt is? Bel gerust met één van onze medewerkers voor advies.

Bijzonder en versierd glas

Er zijn verzekeraars die niet alle glassoorten dekken. Deze verzekeren alleen ‘normaal’ glas. Bijzondere glassoorten vallen dan buiten de dekking, zoals:

  • glas in balkons
  • glazen afscheidingen op uw terras
  • versierd glas
  • of beschilder glas

Hou er dan ook rekening mee dat u een verzekering kiest die het soort ramen en type glas in uw woning dekt. Zeker bij monumentale panden is dit belangrijk.

Douchecabines, kassen en koepels

Een glazen douchewand of douchecabine, glazen deuren en lichtkoepels valt bij veel verzekeraars ook onder de dekking. Schade aan een (hobby)kas wordt daarentegen slechts door enkele opstalverzekeraars vergoed.

Verbouwing of leegstand

Heb je glasschade gekregen bij een verbouwing? Er zijn verzekeraars die deze glasschade niet dekken, omdat tijdens een verbouwing een verhoogd risico ontstaat. En ook bij een leegstaand pand is dit vaak het geval. Dit omdat deze huizen een verhoogt risico op vandalisme hebben.

Raam kapot en benieuwd dit is gedekt door uw verzekering? Bel gerust met één van onze medewerkers voor objectief advies.

WIJ FACTUREREN RECHTSTREEKS AAN ALLE VERZEKERAARS!

Bij ons dus geen administratieve rompslomp, u hoeft het schadebedrag niet vooruit te betalen en u heeft één aanspreekpunt. Wij helpen u graag!

WAAROM GLASSCHADE MELDEN BIJ GLAS COMPLEET?

  • Geen administratieve rompslomp

    Wij handelen de schade rechstreeks via de verzekering af zonder administratieve rompslomp. U hoeft het schadebedrag niet vooruit te betalen.

  • Eén aanspreekpunt

    U heeft bij ons één contactpersoon voor alles rondom uw glasschade. U hoeft niet te schakelen tussen verzekeraar en monteur.

  • Binnen 30 min. ter plaatse

    Wij hebben meerdere monteurs verdeeld over de regio Almere zodat we snel ter plaatse kunnen zijn.

  • Geen voorrijkosten

    Omdat wij altijd in de buurt zijn, hoeven we geen voorrijkosten te rekenen. Geen verrassingen achteraf dus!

  • 24/7 bereikbaar

    Wij zijn 24 uur per dag bereikbaar voor glasschade herstel.

Nog niet helemaal overtuigd van onze glasservice? Bekijk dan de referenties van onze klanten.

SUBSIDIE OP HR++ GLAS EN TRIPLE GLAS!

U kunt als woningeigenaar subsidie aanvragen voor isolatiemaatregelen (SEEH) waaronder HR++ glas en triple glas.

De subsidie is voor ongeveer 30% van de kosten tot een maximum oppervlakte van 45 m2. Voorwaarde is dat u tenminste 2 isolatiemaatregelen laat uitvoeren.

Raam kapot? Wat te doen bij glasschade?

Volg deze stappen bij glasschade:

Glas Compleet werkt samen met alle verzekeraars in Nederland zodat glasschade snel en zonder administratieve rompslomp afgehandeld wordt. Hieronder vindt u een stappenplan hoe dit in zijn werk gaat.

  • Nu

  • 2. Monteur komt langs

    Bij noodgevallen (inbraak, vandalisme) zijn wij binnen 30 min. ter plaatse. Indien noodzakelijk plaatsen wij voor uw veiligheid en eventuele rondlopende kinderen een noodvoorziening. Geen spoed? Dan maken wij een afspraak met u.

    Binnen 30 minuten

  • Binnen 24 uur

    3. Glas inmeten en bestellen

    Dubbel glas en isolatieglas wordt door ons opgemeten en op maat besteld bij de fabrikant. Overige glassoorten worden, indien voorradig, gelijk hersteld.

  • 4. Polisnummer en akte van cessie

    U legt uw polisnummer van uw opstalverzekering (inclusief glasdekking) klaar en vult de akte van cessie in. Het exemplaar geeft u aan de monteur.

    Voor het plaatsen van glas

  • Binnen 2 weken

    5. Glas plaatsen

    Binnen twee weken wordt het glas, op afspraak, definitief door onze monteur geplaatst.

  • 6. Administratieve afhandeling

    Glas Compleet factureert naar uw verzekering of tussenpersoon.

    Binnen 3 werkdagen

Ruit stuk

Binnen 30 minuten ter plaatse

Ruit stuk? Bij spoedgevallen zijn wij binnen een half uur ter plaatse en we rekenen geen voorrijkosten. Onze glasherstel spoedservice is 24 uur per dag en 7 dagen in week bereikbaar.

Glasschade

Wij factureren rechtstreeks aan uw verzekering!

Glasschade? Bij ons dus geen administratieve rompslomp, u hoeft het schadebedrag niet vooruit te betalen en u heeft één aanspreekpunt.

Glassoorten

Alle glassoorten leverbaar

De meeste glassoorten zijn snel leverbaar omdat wij een groot voorraad glas hebben. Moet het glas toch besteld worden, dan zorgen wij voor een goede noodvoorziening.

Verzekeringsmaatschappijen waar wij mee samenwerken:

verzekeraars bij glasschade
Wij staan u graag te woord